سلامت

سلامت

كالري شمار جوانه گندم

كالري شمار جوانه گندم يك دانه است كه خواص درماني بسياري دارد. پر از فيبر و پروتئين و ديگر مواد مغذي مانند كلسيم، آهن، پتاسيم، منيزيم، روي، اسيدهاي چرب امگا 6 و اسيدهاي چرب امگا 3 است. از كالري شمار جوانه گندم در بسياري از زمينه ها استفاده مي شود. فقط دو قاشق غذاخوري كالري شمار جوانه گندم حدود 15٪ از نياز روزانه به ويتامين E و 10 درصد از نيازه روزانه به فولات فراهم مي كند. در هر 2 قاشق غذا خوري كالري شمار جوانه گندم تنها 50 كالري وجود دارد. كالري شمار جوانه گندم يك ماده غذايي غني از مواد مغذي است جوانه گندم منبع خوبي از ويتامين B، فسفر، روي، آهن، سلنيوم و پتاسيم است 2 قاشق غذاخوري از كالري شمار جوانه گندم خام شامل 0.27 ميلي گرم تيامين، 0.9 ميلي گرم نياسين، 40 ميكروگرم فولات، 121 ميلي گرم فسفر، 0.9 ميلي گرم آهن، 1.7 ميلي گرم روي، 11.4 ميلي گرم سلنيوم و 128 ميلي گرم پتاسيم است مصرف كافي فولات سبب حمايت از سلامت قلب و جلوگيري از نقص لوله عصبي در كودكان مي شود ويتامين هاي گروه B همه براي كمك به سوخت و ساز مواد غذايي براي توليد انرژي كمك مي كنند آهن، خون را اكسيژن دار نگه مي دارد فسفر، براي سلامت استخوان مهم است روي، در بهبود زخم مفيد است، سلنيوم، مانند يك آنتي اكسيدان از اكسيداسيون سلول محافظت مي كند با توجه به انجمن قلب آمريكا، خوردن غذاهاي غني از پتاسيم مي تواند به كاهش فشار خون كمك كند.

 

كالري شمار كالري شمار -ويتامين E - اين از آنتي اكسيدان هاي محلول در چربي  است و به محافظت سلول ها و بافت از آسيب كمك مي كند و ممكن است بيماري هاي خاص را دفع كند.اسيد فوليك - براي زنان باردار و يك ايده خوب براي همه مي باشد اين ويتامين B  به سلول هاي جديد و سالم براي حفاظت در برابر برخي سرطان ها كمك مي كند. منيزيم - اين ماده معدني به قلب، استخوان ها و داشتن سيستم ايمني قوي كمك مي كند داده هاي اخير نيز نشان مي دهد كه حتي ممكن است خطر نوع 2 ديابت كاهش دهد .تيامين - اين ويتامين B به تبديل كربوهيدرات به انرژي كمك مي كند همچنين براي عملكرد مناسب قلب، عضلات و سيستم عصبي ضروري است. فسفر - به كلسيم براي ساختن استخوان ها و دندان هاي محكم كار مي كند كالري شمار جوانه گندم اين ماده معدني نيز براي رشد، نگهداري و تعمير تمام بافت ها بدن ضروري است.روي - بدن شما اين ماده معدني را براي صدها عمل، از جمله ( مبارزه با ويروس ها، كمك به شفاي زخم ها، سنتز DNA  و تقسيم سلولي مناسب ) استفاده مي كند. كالري شمار جوانه گندم علاوه بر اينكه منبع خوبي از ويتامين ها و مواد معدني مي باشد يك منبع خوبي از فيبر است. 2 قاشق غذاخوري حاوي 1.9 گرم فيبر، اين مقدار فيبر با يك تكه نان گندم كامل برابر است. فيبر بيشتر در رژيم غذايي سبب سيري و به كنترل وزن كمك مي كند. كالري شمار جوانه گندم فيبر در مواد غذايي حركات روده را بهبود مي بخشد و سبب كاهش يبوست مي شود. همچنين مي تواند ميزان كلسترول خون را كاهش مي دهد.

 

كالري شمار جوانه گندم يك منبع خوبي از پروتئين است. 2 قاشق غذاخوري حاوي 3.3 گرم پروتئين است براي كمك به حفظ توده بدون چربي بدن، سلول هاي جديد و حفظ سيستم ايمني بدن از پروتئين سالم در مواد غذايي استفاده مي شود.به جاي آرد هنگام پخت از كالري شمار جوانه گندم استفاده  مي شود شما مي توانيد  1/2 يك فنجان ( 125  ميلي ليتر )  از آرد را در دستور العمل مانند كلوچه، ماكاروني و ساير محصولات پخته استفاده كنيد.آن را به بلغور جو دوسر اضافه كنيد است - همچنين شما مي توانيد يك قاشق غذاخوري يا ( 15 ميلي ليتر ) را به بلغور جو دوسر صبحانه خود اضافه كنيد دوز روزانه توصيه مي شود براي كالري شمار جوانه گندم 1 قاشق غذاخوري يا 15 ميلي ليتر براي هر 45.4 كيلوگرم وزن است. كالري شمار جوانه گندم را جايگزين پودرهاي سوخاري كنيد - در دستور العمل مانند ميت لوف، كاسرولها و مرغ پخته شده، نيمي از مقدار توصيه شده از خرده نان را با كالري شمار جوانه گندم جايگزين كنيد.استفاده از روغن كالري شمار جوانه گندم در پختن -  شما مي توانيد از روغن كالري شمار جوانه گندم در مواد غذايي استفاده كنيد. شما نبايد از آن به عنوان روغن سرخ كردني استفاده كنيد. مواد مغذي روغن كالري شمار جوانه گندم با حرارت دادن از دست مي رود. از روغن كالري شمار جوانه گندم به جاي روغن زيتون در سس سالاد و سس هاي پاستا استفاده كنيد. شما همچنين مي توانيد از آن به جاي سبزيجات در پخت استفاده كنيد. اين روغن پروتئين و ويتامين هاي A، D و E بيشتر ي به مواد غذايي شما اضافه مي كند.


برچسب: كالري شمار،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۱۴:۱۸ توسط:saeed.bp موضوع: كالري شمار

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir